8. Föld és Gyermek Konferencia – április 15., május 5-7., július 1-2.

A farm alapú pedagógia nevelési terének bemutatása

Peter Guttenhöfer, a konferencia fő előadója egy korábbi konferencián azt mondta: jobb a gyermekeknek, ha nem járnak iskolába. Ez alatt azt értette, hogy a legtöbb fajta iskola betegítő. Másabb-e, és ha igen, mitől másabb a farm alapú iskola, a természet erőinek és a Föld növényeinek és állatainak a közvetlen megtapasztalása. Mit tehetünk egy világban, ahol a népesség nagyobb része városban él?
 
A rendezvényekről a cikk alján lévő linkre kattintva tudhat meg többet.
 
A Farmalapú Nevelésért Egyesület így ír létrejöttük okáról, céljairól:
 

“Egyesületünk munkájában három szervezet vesz részt: a Hegyesden működő Balatonfelvidéki Gyermekkör, a gödöllői Kicsi Szép Tanya és a piliscsabai Almáskert. Ezeken a helyszíneken dolgoznak pedagógus, gazda és kézműves munkatársaink kis létszámú, ám vegyes korosztályú gyermekcsoportokkal, a tevékenységalapú farmpedagógia különböző formáival kísérletezve. 


Egyesületünk célja az antropozófián keresztül összekapcsolni a pedagógiai gyakorlatot a mezőgazdaság, a művészetek és a tudomány tevékenységeivel, eredményeivel; a gazdálkodó, független és földművelésben, állattartásban, termelésben részt vevő közösségek kialakítása; a nevelés-tanítás Waldorf-pedagógián alapuló, korunknak megfelelő nevelési környezetének megteremtése, valamint különböző generációk együttélésének, egymást támogató, gyógyító, megtartó formáinak megtalálása, kikísérletezése. 


Motiváltak vagyunk és egyre nagyobb gyakorlatot szerzünk a farmalapú nevelésnek és gyógyító hatásainak kutatásában, eredményeinek alkalmazásában; a farmalapú nevelést megvalósító közösségek és új együttműködési, valamint tanulási formák létrehozásában. A téma iránt érdeklődők számára Föld és Gyermek címmel rendezünk konferenciákat. 


Kiadványaink mérföldkövek egyesületünk célkitűzéseinek megvalósításában: Karl Ege Waldorf-tanár esszékötete, Korunk nyilvánvaló szükséglete közvetíti azt a felismerésünket, hogy a Waldorf-pedagógia hajóját 180 fokkal el kellene fordítani korunk gyermekeinek megváltozott szükségleteinek megfelelően. Robyn M. Brown A gyógyító nevelés gyakorlata a hét életfolyamaton keresztül című munkája módszertani segítséget nyújt Rudolf Steiner Gyógypedagógiai-Pszichiátriai Kurzusát feldolgozva. A gyermekkor megmentése című gyűjtemény Peter Guttenhöffer, német Waldorf pedagógus, a Handlungspaedagogik mozgalom életrehívója, Andrew Wolpert angol antropozófus, valamint saját munkatársaink írásait tartalmazza. Rudolf Steiner Néppedagógiai előadásait azzal a céllal fordítottuk újra, hogy elősegítsük az „Ember iskolázását”.


Szeretnénk megismerni a szociális farm, a farmiskolák és nevelési központok magyarországi és nemzetközi modelljeinek tapasztalatait, és szeretnénk részt venni ezek hazai létrehozásában. Ennek fontos része az egész életutat felölelő (ön)nevelés és gondoskodás, amely segíti hordozni a családok gyermeknevelési nehézségeit, a sajátos nevelési igényt támasztó gyermekek esetében is.”

Főmenü
×
×

Cart