Torin M. Finser – Vándorúton-Iskolában

Paidagogos sorozat. Pedagógia.

Egy Waldorf-tanárnak és osztályának nyolc éves Odüsszeiája

Torin M. Finser könyve megmutatja, hogy a pedagógia egyszerre tudomány és művészet: az emberi kultúra mély ismerete párosul benne a gyermeki lélek ihletett érzékelésével. Szülők és pedagógusok sokat tudnak az iskola tévedéseiről, a tantervekkel és a gyermeki lélekkel való eredménytelen küszködésről. Ebben a könyvben egy ideálisnak tűnő útról olvashatnak beszámolót; arról az útról, amelyet a könyv tengerentúli pedagógus-írója osztályával tett meg – ahogy a könyv alcíme jelzi – Odüsszeiaként, bolyongásként, izgalmas kalandként, az emberi kultúra elsajátításáért, átéléséért.

A Waldorf-pedagógia sajátossága, hogy az osztálytanító nyolc évig kísérheti tanítványait, végigélheti velük nemcsak személyiségük kibontakozását, de az emberi kultúra teljességét is. A könyv mindkettőről beszámol: láthatjuk, hogyan alakul, változik a gyermek testében és lelkében, hogyan jelenik, jelenhet meg egyre inkább szellemi lénye testében; s ezenközben hogyan követi a tanár azt a megismerési vezérfonalat, amit a Waldorf-pedagógia alapítója, Rudolf Steiner mély emberismeretével és világismeretével az 1910-es évek végén mutatott meg. Steiner pedagógiai gondolatai szinte mentőövet kínálnak a folyamatosan válsággal küzdő, vergődő iskolának. Ezért is nagy ajándék a magyar pedagógiának ez a kitűnően, láttatóan megírt könyv, melyből minden pedagógus és pedagógusközösség inspirációt nyerhet munkájához, a szülők pedig támpontokat ahhoz, mit is keressenek az iskolában gyermekeiknek.

Főmenü
×
×

Cart