Gajdos András – Az ember énekel (2. kiadás)

„Ez a dalgyűjtemény a Waldorf iskolák tantervét és az e mögött húzódó gyermekfejlődési képet követi óvodától középiskoláig. A dalok persze a pedagógiai-szellemi háttér nélkül is bárki számára jól használhatóak és örömet nyújthatnak, hiszen a zene sajátos hatalma éppen abban áll, hogy mindenkiben azt szólítja meg, azt táplálja, ami a legmélyebben emberi…”

Részletek »

Paul Matthews – Énekeld meg a teremtést!

A nyelv lehetőségeinek fölfedezése önmagunk fölfedezését is jelenti. A gyakorlatok végzése közben átélhetjük, hogyan tudunk úgy körülnézni az ismert dolgok és személyek világában, mintha először látnánk őket.
Paul Matthews ismert angol költő: rábízhatjuk magunkat kreativitásunk fölfedezésének megújító és közösségteremtő útján.

Részletek »

Torin M. Finser – Vándorúton-Iskolában

Láthatjuk, hogyan alakul, változik a gyermek testében és lelkében, hogyan jelenik, jelenhet meg egyre inkább szellemi lénye testében; s ezenközben hogyan követi a tanár azt a megismerési vezérfonalat, amit a Waldorf-pedagógia alapítója, Rudolf Steiner mély emberismeretével és világismeretével az 1910-es évek végén mutatott meg.

Részletek »

Albert Soesman – Tizenkét érzék

Mint orvos, Albert Soesman rendkívül sok megfigyelést gyűjtött az érzékszervek működéséről. Széles körű antropozófiai ismereteket szerzett kialakulásukról, ill. a témához illő kultúrtörténeti kommentárjaiban az emberiség fejlődési állapotait is felidézi. Előadásaiban ezekre a forrásokra támaszkodva jutott gyakran meglepő megállapításaihoz.

Részletek »

Kim John Payne – Gyermekeink játékai

Ha igazán odafigyelünk arra, hogy milyen területeken van szükségük irányításunkra, a gyerekektől megtudhatjuk, mire kell megtanítanunk őket. Ma ezeket a területeket a kötetünkhöz hasonló könyvek segítségével térképezhetjük fel. Ma már látjuk, hogy a gyerekeknek meg kell tanítani, milyen kapcsolatban áll testük a világgal s a többi emberrel.

Részletek »
Főmenü
×
×

Cart